vydáno 31. ledna 2017
Allegro Busienss Software

Allegro zpravodaj 2017/01

Allegro se chystá na druhou vlnu EET

Navštivte Allegro a převědčte se o výhodách cloudového řešení

allegro framework
VYZKOUŠEJTE ZDARMA TEĎ HNED
 
allegro v2.07
Nová verze Allegro přichází s řadou vylepšení

...a je tady první nová verze Allegra v tomto roce. Pár dní volna mezi svátky nám zdá se prospělo a jen co Silvestr odezněl, pustili jsme se s chutí do práce. Koncem ledna tak přicházíme se sestavením 2.07, které tentokrát přináší opravdu dlouhou řadu úprav a vylepšení.
CHCI VĚDĚT VÍCE
 
Allegro se připravuje na EET

Do spuštění druhé fáze elektronické evidence tržeb zbývá jen pár týdnů, a proto jsme se s vervou pustili do práce. Úpravy systému jsou téměř u konce a od 1. 3. 2017 bude možné s Allegrem evidovat tržby.
CHCI VĚDĚT VÍCE
eet
 
crc
Spolupráce se společností CRC Industries Europe pokračuje

Společnost CRC Industries Europe je celosvětový dodavatel chemických produktů pro automobilový a elektrotechnický průmysl pro oblast Evropy, Afriky a Středního východu. Po krátké odmlce jsme byli opět požádáni o pomoc při vývoji informačního systému.
CHCI VĚDĚT VÍCE

allegro v2.07
Nová verze Allegro přichází s řadou vylepšení

...a je tady první nová verze Allegra v tomto roce. Pár dní volna mezi svátky nám zdá se prospělo a jen co Silvestr odezněl, pustili jsme se s chutí do práce. Koncem ledna tak přicházíme se sestavením 2.07, které tentokrát přináší opravdu dlouhou řadu úprav a vylepšení.

V předchozí verzi vydané na konci roku jsme uvedli malou aplikaci pro dashboard zobrazující počet dokladů s datem splatnosti dnes + 7 dní. V této verzi jsme přidali podobný přehled s částkami faktur, dobropisů a plánů k úhradě v příštích sedmi dnech tříděný dle měn a způsobů úhrady. Úpravy se dočkala také správa měn, která byla doplněna o hromadné načítání kursů za více dní a náhled vývoje kursů.

Takřka k dokonalosti bylo přepracováno hromadné zasílání dokladů (např. faktur) e-mailem. Přidána byla volba kumulace dokladů zasílaných jednotlivým zákazníkům s možností nastavit jejich max. počet na jeden email a dále možnost zaslat kopie všech emailů na zvolenou adresu. Na úrovni společnosti byly přidány dva parametry pro zasílání dokladů poštou a požadavek na připojení ISDOC souboru. Oba tyto parametry jsou pak zohledněny při hromadném zasílání dokladů. Dále byla tato aplikace rozšířena o možnost uložení libovolného výběru jako dávky pro další zpracování, například pro hromadný tisk a zaslání poštou.

Obchodní evidence získaly kompletní podporu pro Intrastat umožňující export dat ve formátu, který lze načíst do aplikací Celní správy a dále podporu evidence čísel dodávek u různých dopravců (PPL, Toptrans, …), včetně možnosti otevírat přímo odkazy na sledování dodávky na webech těchto dopravců.

Zdokonalen byl také modul BankLink pro import bankovních výpisů. Vyhledání faktury k platbě bylo optimalizováno pro situaci, kdy pod jedním variabilním symbolem je evidováno více faktur (např. faktura a dobropis z externího webshopu). Proces importu souborů nyní podporuje import nových typů souborů (např. formáty přepravních společností). Nově lze vyhledávat faktury dle zůstatku a volitelně ukládat nerozpoznanou platbu pokud je nalezena společnost dle bankovního účtu.

Pokračujeme ve vývoji evidence majetku a odpisů a implementaci EET, která je již téměř kompletní a k uživatelům dorazí s příští aktualizací systému.

Úplný přehled novinek a změn je k nahlédnutí v přiloženém souboru.

eet
Allegro je připraveno na EET

Do spuštění druhé fáze elektronické evidence tržeb zbývá jen pár týdnů, a proto jsme se s vervou pustili do práce. Úpravy systému jsou téměř u konce a od 1. 3. 2017 bude možné s Allegrem evidovat tržby.

S EET jsme pár měsíců vyčkávali, poněvadž naši zákazníci neposkytují ubytovací a stravovací služby, které byly obsahem první fáze EET. Druhá fáze však postihne velkou část podnikatelů, jelikož zahrnuje velkoobchody a maloobchody.

Evidují se nejen hotovostní platby, formální náležitosti pro evidovanou tržbu splňují také platby kartou, šekem, směnkou, dárkovou kartou, kupóny nebo vouchery. Poté co v poslanecké sněmovně nebyl schválen pozměňovací návrh, který měl vyloučit z evidence karetní transakce bez osobní účasti, spadají do evidence i nadále online platby kartou zejména přes platební brány. Dalším diskutovaným tématem byly také dobírky. Pokud vybrané dobírky přepravce posílá bankovním převodem, tržba se neeviduje, naopak pokud je přepravce obchodníkovi předá hotově, tržba se eviduje.

Uživatelé Allegra si jen zažádají o autentizační údaje a vygenerovaný certifikát spojí s Allegrem. Po nastavení svých údajů mohou již z Allegra zasílat údaje o evidované tržbě správci daně a vydávat účtenky dle požadavků zákona o elektronické evidenci tržeb. Odesílání dat bude probíhat na základě příkazu uživatele. V případě krátkodobého výpadku internetu bude Allegro po obnovení spojení odesílat data finanční správě automaticky. Rozšíření o EET bude distribuováno v rámci běžné aktualizace systému, uživatelé tudíž neplatí žádné další poplatky.

crc
Spolupráce se společností CRC Industries Europe pokračuje

Společnost CRC Industries Europe je celosvětový dodavatel chemických produktů pro automobilový a elektrotechnický průmysl pro oblast Evropy, Afriky a Středního východu. Po krátké odmlce jsme byli opět požádáni o pomoc při vývoji informačního systému.

Mezi naše zákazníky se CRC Industries Europe začlenilo koncem roku 2003. Centrála pro celou Evropu sídlí v Zele (Belgie), kde je také umístěn vývojový tým informačního systému, který používají všechny evropské pobočky od Španělska po Švédsko.

Na počátku spolupráce stála nespokojenost s interním portálem SharePoint od Microsoftu, který nevyhovoval nárokům pro správu, sdílení a oběh dokumentů v rámci celé organizace napříč Evropou. Poněvadž s intranetovými aplikacemi neměli místní programátoři příliš zkušeností, vývoje se ujala naše firma. Postupně se projekt DOMA - jak byla správa dokumentů nazvána - rozvinul ve velmi sofistikovaný systém, který se stal jedním z nejpoužívanějších modulů informačního systému.

Pro velký úspěch DOMA nám byl v průběhu let zadán vývoj všech intranetových aplikací pro CRC a naše spolupráce pokračuje i v tomto roce. Hned v lednu jsme Zele opět navštívili a kromě pilného programování jsme si udělali čas také na skvělé belgické pivo a neméně výtečné slávky kralující tamní kuchyni.

Kontakt

NewLink Moravia s.r.o.
Zukalova 15, Opava, 476 01
info@allegro-software.cz
603 113 677

google
facebook
youtube

Zpravodaj jste obdrželi díky registraci na stránkách www.allegro-software.cz.

Nechcete již nadále odebírat tyto e-maily?
To nás mrzí. Odhlásit se můžete zde